Turbulens

För att turbulens skall uppstå måste det finnas ett flöde.

Klev upp vid 13-tiden gjorde jag. Alla inköp är gjorda och sista tvätten är i maskinen.
Nu känns det som att flödet börjar avta och vak-natten börjar ta ut sin rätt. Kommer med andra ord inte att bli särskilt mycket turbulens på Norrbölegatan 37c ikväll. Ändå suktar jag efter någonting att göra, städning lockar mest, men kan inte komma på någon vrå som skulle bli särskilt mycket renare av det.
Ett fett presenkort på en gigantisk inredningbutik med söndagsöppet till 21 och en kopp kaffe skulle också roa mig. Men nu gäller det att vara realistisk.
Ostkrokar (som jag ännu inte ätit sedan hemkomst ?!), en vän som inte sett säsong 6 av How I met your mother, eller en vän och en film med högt betyg låter mer sannorlikt. Någon som nappar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0