Seems like you've done this before

Det är en mygga i mitt rum. Jag ligger på helspänn (det gör jag inte alls det) och slår mig själv här och var mest hela tiden för jag får för mig att den sitter och suger i sig av mitt blod. En av alla de gånger jag slog gjorden den det, men jag såg hur den hann flyga iväg med sina äckliga små vingar.
Hur folk kan vara livrädda för ofarliga små spindlar men inte för myggor som lever för att göra en ont kommer alltid att vara en gåta jag kommer klura på. Spindlarna är faktiskt på vår sida! De skulle mer än gärna vilja ha en av de där sugande sakerna i sitt nät lagom till middagstid.

Topp-5-lista på djur som jag stark avskyr (Bara av de djur som finns i Sverige)
5.Kor
(Bara om de står utanför ditt fönster och mu-ar då du vill sova)
4.Kaniner (Försöker man vara go och kela så sträcker dom ut sina långa ben och river en med klorna i samma veva som de skjuter ifrån sig)
3. Får (Förut tyckte jag att de var OK. Sedan dess har jag spenderat alldeles för många timmar/dagar/månader på att se insidan av dem. Ser jag får efter vägen tänker jag "Vi syns imorgon på jobbet!" varpå jag ler för mig själv. Korkade  djur!)
2. Katter (Det är sättet de stryker sig mot benet och hårar ner mina byxor. Sättet de jamar av okänd anleding heeela tiden. Hur dom hårar ner på alla andra ställen bortsett från mina byxor. Hur de kan hoppa upp överallt och förstöra en middag genom att äta upp halva gratängen som står och väntar på att det andra ska bli klart. Hur de inte förstår ett "NEJ!" Allt det där och mycket mer får mig ibland bara att vilja grabba tag i svansen, svinga dem i en stor cirkel runt axeln innan jag hivar iväg dem i en fin båge ut genom fönstret. Jo, och hur dom kommer jamandes tillbaka efter det att man hivat dem ut genom dörren/fönstret)
1. Myggor (knotten får smyga in här också, same shit)


Kommentarer
Postat av: Mamma Carina

Får Katter och kaniner bo i din Walkincloset om vi tar ut (s)korna?? Vi kan ju sätta myggnät för dörren så slipper de bli så bitna av knot...!?

Nej den var inte rolig.....:(

2011-03-26 @ 15:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0