Tårtbakning, kubbturnering och taxirörelse.

Igår lyckades jag lura till mig två medhjälpare till baket. Johan och Stina gjorde ett utomordentligt jobb med vispandet och blandandet. God blev tårtan som jag levererade till jobbet idag (som jag stannade på i 2,5 timme och förvirrade brukarna för dom visste att jag var ledig).
Efter bakandet igår drog vi till ett gänbg grabbar för att åka och spela kubbturnering. Jag och Stina var i lag, inledde starkt med 5-0 mot första killaget. Grabbarna hittade en fotboll, så efter ett tag var den mer intressant än kubbspelet med minus en kastpinne och en tom ölflaska som kung.
Vi gav upp och for för att leta reda på ett annat grabbgäng som hade svensexa i två husvagnar mitt ute i en skog någonstans nära Fällfors. Det var som tur var lättare än vad vi trott att hitta dem och lyckades få med oss 2 fyllskallar därifrån.

Jag färdigställde tårtan på jobbet och glömde såklart både kameran och sidenbandet som jag skulle knyta runt i botten, därav en mobilbild ovanifrån.


'
Tårta i sockerpasta med rosor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0