Work - We fuckin hate it

Nisse... jag lägger ner golfklubban. Jag tror inte jag har något golftålamod, så det är lika bra.

Något annat som jag inte tror jag har tillräckligt mycket tålamod för är mitt nya jobb. I alla fall arbetet som dom har satt både mig och Sandra på, gut trays. Rullande band med tråg fyllda med inälvor som ska sorteras. Vid första stationen släpper man ner njurarna i ett hål, sliter loss gallan från levern och släpper ner dem i varsitt hål.
På andra stationen lägger man ner skirten i ett hål, separerar luftstrupen, hjärtat och lungorna ifrån varandra och släpper ner dom i varsitt hål.
På sista stationen separerar vi tarmarna ifrån magsäcken och släpper dom i varsitt hål. Kul va? Jo, och sen så går vi även ner alldeles i slutet på linan och sliter loss brässen från lammen och om det är får så drar vi loss fett från insidan av fåret.
Jag ska citera Sandra idag på lunchen "I hate it, it's so boring. I hate it. Emelie, I hate it."

Varför vi bestämde oss för att börja jobba, inomhus, i en lokal utan fönster och dessutom på heltid kommer förbli en gåta. Vi funderar på att gå och fråga om det finns en chans till att man kan få deltid. Men jag törs inte riktigt. För tänk om dom då hellre anställer någon som jobbar heltid istället för att hitta två till som vill jobba deltid.

Med en släng av någon slags förkylning för andra gången sedan vi kom hit till Nya Zeeland så var det redan för 2 timmar sedan god tid för mig att sova med tanke på att den 4:e arbetsdagen väntar imorgon. Efter den har vi bara en dag till innan helg. Underbart. Det är det bästa med att jobba såhär, att man längtar till och verkligen uppskattar helgen så pass mycket som man gör.


Kommentarer
Postat av: Mamma Agneta

Mmmm, låter som ett trevligt jobb! Lär ju lukta gott inomhus i värmen med alla inälvor, huga huga, men Ni gör det bra... Kramar från Regnbågen, där det inte heller luktar så gott.....

2011-01-19 @ 11:31:24
Postat av: Mamma Carina

Vill ni plocka körsbär i min trädgård?

Kommer ni närmare tanken att utbilda er vidare?

Levande kött, bättre arbetsförhållanden och avsevärt bättre betalt!



Ni gör det bra!

Hur långt avtal har ni gjort med dem?



2011-01-19 @ 12:13:10
Postat av: Annalena

Ja, ni är ju inte bangen för nå`t egentligen,så jag förstår att när ni säger "I hate it", då är det verkligen så.

Och ni kommer att klara vad som helst efter det här, jag är "imponert"...

Kram kram

2011-01-19 @ 12:16:43
Postat av: siw-rina røreng

Heisann venner:)

Må le litt...det var vel egentlig ikke dette dere hadde sett for dere når dere søkte jobb??:)

Skal dere jobbe der lenge??? Håper dere får prøve dere på noe annet etter vært:)

Miss you:)

2011-01-19 @ 12:56:23
Postat av: Johanna

Jo det tycker jag ni ska göra. Jobba en vecka till och sen hör ni om deltid och funkar inte det så säg upp er. Som ni säger det är ju sommar. Sök ett annat jobb och om inte ni får det RES RES RES och SE så mycket ni bara kan.

2011-01-19 @ 15:21:01
Postat av: Janne Farsan

Ja nog hörs det som ett drömjobb :-/ kanske får ni jobb på kirurgen när ni kommer hem, nej walkabout tror jag på stanna inte för länge!

2011-01-19 @ 18:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0