Märklig dag på jobbet

Linan startar. När fåren kommer ner till oss så passerar kanske 5 stycken innan linan stoppas.
Fåren åker bara åt ena hållet i slutet av linan. Egentligen ska dom flesta åt vänster och övriga åt höger där de trimmar eller gör något annat på dom som blivit fel tidigare på linan, men alla åkte åt höger.
Ungefär 45 minuter senare är vi igång igen, men inälvorna från 108 får åka rakt ner i det stora kasta-bort-hålet, så vi får stå och vänta ut dom.
Rast = icke obligatorisk möte = Hem och göra inget.
Tillbaka på jobbet vid 12.30, men slakta skulle dom inte börja göra igen förrän 13.15.
12.45 går strömmen och kommer inte tillbaka förrän 13.15. Vi tror då att dom drar igång direkt, men det gör dom inte förrän 10 minuter senare. Men dom måste stanna lika fort då dom upptäcker att det inte finns något varmvatten nere i källaren (där avlivningen är). 14.10 kommer första inälvorna till oss och 14.25 går vi på rast.
14.40 är vi tillbaka inne i hallen och jobbar 60 minuter innan vi slutar.
Sweet day!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Har kollat upp hur jag har det och sista veckorna i maj har jag massa tentor och skit så jag måste vara på skolan. Annars får jag sommarlov 1 juni. Jag kan inte säga att jag totalvägrar thailand det är bara det att jag inte kan vara borta så länge som man kanske behöver om man ska fara dit. Jag är sugen på kroatien eller något annat ställe.

2011-01-31 @ 08:57:37
URL: http://johannabrannstrom.blogg.se/
Postat av: Mamma Agneta

Vilken annorlunda arbetsdag.... jag gillar när den ena dagen inte är den andra lik, så även på jobbet.. Ps Sandra, är du intresserad av sommarjobb? Olausson raggar vikarier... Ds. Kramar till er alla!

2011-01-31 @ 12:27:28
Postat av: Janne Farsan

Verkar vara bra logistik där!

kul att du håller koll på hockey laget :-)

Kramar till er!

2011-01-31 @ 19:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0