Fortsättningen: Erkännande nummer 2

Tredje dagen hemma sjuk. Var värre igen när jag vaknade imorse. Min kropp vägrade även somna igår då jag ville att den skulle det, i slutet tittade jag inte på klockan för jag ville inte veta hur få timmar det var innan den 05:50 skulle ringa.
Jag har nu alltså varit sjuk 16 av 27 dagar här i Nya Zeeland. Bara lite lätt frustrerande. Lätt. Imorgon är procenten av dagar ännu högre, men då måste jag baske mig pallra mig till jobbet ändå!

Jag har en teori om att detta kan vara en bidragande orsak till att jag saknar hem lite då och då. Chansen känns stor att det är så.

En annan orsak är att jag går runt som tredje hjulet hela tiden. Inte för att Sandra och Mike gör någonting speciellt för att få mig att känna så. Dom gör lika lite som dom kan göra någonting åt det. Det bara är så. Dom är kära. Det är inte jag. Det hjälper tyvärr inte att de är två av mina allra bästa vänner. Eller jo, lite hjälper det nog!

Nu ska jag gå och snyta näsan, göra mig lite frukost och sluta fundera över varför jag längtar hem. Senare ska jag bli frisk, sluta längta hem ibland och fara och göra något som jag tycker är kul.

Kommentarer
Postat av: Pevve

Jag fattar vad du menar! För mig var andra gången långt hemifrån svårare än första.. Dessutom, när man är sjuk vill de flest ha sin mamma (och mamma är hemma).. Hang in there! I love you!

2011-01-26 @ 00:23:59
Postat av: mamsen (som är hemma)

Jag skulle tro att du kanske blir friskare oxå om du kommer dig ut ur huset och bara försöker vara inne när ni ska sova, kanske...

Kram

2011-01-26 @ 06:35:33
Postat av: lillasyster

ELLER så skippar du nya zeeland och möter mig i thailand och lever livet fram tills att vi längtar hem till sverige. JA så gör vi!

2011-01-26 @ 11:08:44
URL: http://deniicemarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0