Tur att jag är jag och Sandra är Sandra!

Här ligger jag i lugnan ro med taklampan släckt och ska snart sova. Plötsligt känner jag hur antingen en fluga eller mygga kryper på sidan av min hand.
Jag vrider sakta på den för att kunna drämma till. Då ser jag att det inte alls är något 6-bent kräk.
Det är en spindel som mäter flera centimer från ben till ben. (TÄNK, vilken PANIK jag hade fått om jag var Sandra! Ensam i ett mörkt rum med en stor spindel på mig.)
Hon ville vara på tangentbordet och krypa över mina händer hela tiden, så jag tog i henne och viskade "håll i hatten, för nu åker du" och sen snörde jag henne över sängkanten. 30 sekunder senare var hon tillbaka på min hand igen. Men jag förstår henne. Det kan inte vara lätt att vara en spindel. Hatad av de flesta och dödad för det mesta.
Tillslut fick hon gå ut ur rummet. Kände inte att dela säng med någon i natt. Och hon verkade rätt desperat, så hon kanske hade blivit för närgången.

27 minuter senare...
Det killas på handen igen! Fortsätter det så här måste det vara ett spindelbo på andra sidan av sängen. Kanske under den andra kudden som alltid ligger på samma ställe.

Kommentarer
Postat av: Johanna

MEN USCH! Tur jag inte är där!! Just nu är jag verkligen inte avundsjuk

2011-02-08 @ 12:42:43
Postat av: Agneta

Åh, fy fanken, jag hatar spindlar!!! Här skiner solen idag, vinterkräksjukan hägrar fortfarande på jobbet, livet leker, allt är frid o fröjd.... Ha det bra kramar från mamma A!gneta

2011-02-08 @ 12:49:35
Postat av: mamsen

hahaha! tur att du aldrig varit rädd för spindlar!

Det var superbra att ha dig som "spindelutbärare" när du var liten :-)

Det finns väl inga giftspindlar i NZ va?

2011-02-08 @ 23:45:38
Postat av: Therese

Men sååå gräsligt! Jag hade nog dött!!!!!!!!

Och farliga kan de vara också, KOM HEM!!!

Kram!

2011-02-12 @ 15:13:20
Postat av: Therese

Kom just på att jag tagit i en spindel en gång frivilligt och det var när du var baby och hade en på dig. Jag "riskerade mitt liv" för dig :)

Jag hade panik i typ flera timmar efteråt... :)

2011-02-12 @ 15:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0