Payday

Kan man vara i något annat land än Nya Zeeland om man blir serverad friterade ostron?
Ja, med frityrsmet.

Om 5 minuter är det tänkt att vi ska lämna gården och åka mot jobbet.
Sandra och Mike har fortfarande inte synts till.
Men dom kommer på ett tag. Jag kommer som vanligt sitta med skorna på och vänta vid köksbordet redan innan dom ens har klivit upp.
Jag vet att det låter som något slags skämt mamma. Men det är sant! Jag väntar på dom varenda morgon.

Jag råkade kliva upp lite för tidigt idag, ändå så snoozade jag. I vanliga fall skulle jag icket ta mig tiden att blogga på morgonen. Men att lägga sig igen för att sova i 20 minuter en kvart var lockande, men tanken på att behöva kliva upp och lämna det varma under täcket igen avskräckte mig.

Torsdag idag. Payday.
Från onsdag morgon går veckan fort. Ska berätta varför.
Måndag (det säger allt)
Tisdag
Onsdag (Payslip day, tanken om att halva veckan är avklarad)
Torsdag (Payday)
Fredag (OMG! OMG! It's friday!!!)
(Ja, man får betalt en gång i veckan här)


Kommentarer
Postat av: mamma Carina

:) minst 5 vuxenpoäng för att du väntar!! :D

kram

2011-02-17 @ 10:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0