Na na na na, come on!

Arbetsveckan tog slut även denna vecka.
Bara för att jag i onsdags skrev att dagarna går så fort på jobbet nu för tiden så gick självklart gårdagen hur segt som helst. Idag kändes det inte heller som att tiden gick i normal fart, men tillslut kom det sista döda fåret sakta glidandes på linan mot oss. YES! 2 days of freedom!

Efter jobbet stannade vi till i centrum för att gå in i något som kan jömföras med stadshuset. Där fanns Nikki och där pågick "a shearing competition". Alltså en tävling om att klippa får snabbast och bäst. Kategorierna idag var tjejer och junior. Imorgon är det en öppen klass, det är i den alla de bästa tävlar, så vi ska tillbaka dit en stund imorgon för att titta på det.

Annars har min fredagskväll bestått av chicken nuggets, "Snakes and ladders" (Fia med knuff med stegar och ormar på spelplanen), en öl och King and asshole.

Imorgon efter att vi mött upp Nikki och tittat på klipparna ett tag så beger vi oss nog (som vanligt) mot Dunedin. Förmodligen för en kväll ute på någon pub. Jag känner mig dock inte alls sugen på att dricka. Så mycket som jag druckit här (säkert 4 av 6 helger) har jag inte druckit på länge. Tänkte precis "det är lika bra att jag kör" men så kom jag på att vi på söndag ska till ett ställe som jag varken kan uttala eller stava för att titta på horse racing. Sätta ett kamerabatteri på laddning borde jag göra och sedan dejta ögonlocken på momangen. Det blir inte så mycket till sovmorgon imorgon om man ska tro Mike. Men då betyder "kliva upp 9" oftast 10-11 för honom, så vi kan ju alltid hoppas!

Ha en kick ass friday och festa lite åt mig om ni ska ägna er åt det!

Kommentarer
Postat av: Mamma Carina

Här blir det fest på 3 påsar ;-))

Helgkramar till er!

2011-02-11 @ 14:35:55
Postat av: Janne farsan

Här är det bara kallt igen, så att festa känns väldigt avlägset, fortsätter med mina snövita veckor, men tar gärna en öl med er när ni kommer hem.

Simma lugnt! Kramar på er!

2011-02-11 @ 19:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0