Mexikansk kycklingpaj och Cluedo

Måndagseftermiddagen/kvällen spenderade jag med Tobbe, Emelie, Kerry, Mike och Sandra (såklart!)
Vi köpte ingredienser på mataffären och åkte hem till Kerry för att laga den. Vi tjejer hjälptes åt att hacka, fräsa och knåda och Tobbe rensade kycklingen. När den Mexikanska kycklingpajen åkte in i ugnen blev den mitt ansvar.
Hur jag lyckas med att bränna den är en bra fråga. Det är väldigt sällan det händer att jag bränner mat. Som tur var så var det bara det yttersta lagret av ost som blev till en stor svart bubbla och som enkelt bara gick att plocka bort. Så det blev bra i slutändan ändå.
Efter det blev det en spontan tripp ner till The Warehouse för införskaffning av ett sällskapsspel. Efter en lång diskussion mellan Monopol med Betalkort istället för sedlar, Monopol 3D och The Game of Life så blev det Cluedo.
Mike kammade hem det hela med en gissning grundat på i princip inga anteckningar alls.

Senare än vanligt ska jag vika ner skärmen och tidigare än vanligt ringer väckaren imorgon.
Jag köpte joggingskor förra veckan. Hoppas att Mike och Sandra inte är allt för trötta imorgon så dom missar mig. Har nämligen bett dem plocka upp mig efter vägen till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Carina

Du är ju superduktig att laga mat så det var tur att det bara var ett bränt ostlock. Vad hurtig du är som pallar med att jogga direkt på morgonen!! hoppas du slipper springa hela vägen!

kram

2011-02-21 @ 11:31:15
Postat av: Janne

jag ska lära dig laga mat när du kommer hem :-D vilken hurtig brud du är!

kram

2011-02-21 @ 17:26:43
Postat av: carina

Koka palt kan hon redan ;-)))

2011-02-21 @ 18:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0