Wellington

dag 2 faktiskt.
Efter att vi tagit den dar koppen med kaffe pa McDonalds i Nelson sa drog vi darifran, mot Picton, darifran fargan till Weelington gar. Inte lange efter vi kom dit gick det en farga over som det fanns kvar plats pa. Val over pa andra sidan havet lamnade vi staden sa fort som hastighetsbegransningen tillat och hittade oss ett stalle att parkera och sova pa. Oj sa gott jag sov! Vaknade bara 4-5 ganger under hela natten.

Gardagen spenderades i att upptacka Wellington. Mannen pa informationsbyran gav oss bra tips pa vad vi skulle fylla dagen med. Det blev "cable car" upp till Wellingtons botaniska tradgard, darifran ner till alla politiska hus, vidare genom city till "Te Papa, the Museum of New Zealand". Efter det hann vi med en snabbis pa Cuba street, som jag tankte mig skulle vara ungefar som Folkkungagatan hemma i Stockholm, men icket. Fast manga mysiga butiker verkar det finnas, men inte lika vintage som jag hade onskat. Kanske tur det, annars hade jag varit tvungen att kopa mig annu en resvaska snart. Nar affarerna stangt letade vi upp ett Backpackerstalle for att lyxa med en natt under hustak och sang.

Nu har jag vaknat, men ar inte sa nojd, nog saknar jag bilen lite for jag vaknade nog 10 ganger inatt. Duschen igar innan laggdags var sjalvklart mer an valbehovlig, men inte ens den sarskilt bra egentligen.
Idag klev jag upp innan vackaren. Kanske p.g.a. fodelsedagsnerverna? Ligga kvar behovde jag inte som tur var, vantade mig inte att nagon skulle komma in genom dorren med presenter och frukost pa sangen, skont.
Upp och ut for att stoppa i pengar i parkeringsautomaten 2 kvarter bort, kopa frukost at Sandra pa vagen hem (for viss ar det sa da man ar gammal, att man bjuder andra pa fika?).
Idag ska vi ga tillbaka till Cuba street, for vi hann bara in i en affar igar innan klockan blev 18 och de stangde.

Kommentarer
Postat av: Pevve

Hey, happy B-day sweetie! I hope you'll have (or have had.. have no idea what time it is there right now.. it's not even your birthday day here yet :P)day!



Love you and have a great adventure!

2011-04-12 @ 06:17:53
Postat av: Anonym

Grattis! börjar du sova bättre i bilen eller är det för du längtar till födelsedagen!

Tusen Grattis Kramar!

2011-04-12 @ 16:18:51
Postat av: Janne

glömde skriva från vem :/

2011-04-13 @ 16:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0