Dag 11


Aotearoa = New Zealand


Vi lärde oss väldigt mycket om Maorikulturen igår, ursprungsbefolkningen på NZ.


Vi såg mudpools, bubblande lerpölar... (denna 3 meter djup och 90 grader varm)


... hot pools


och Geysers. Hål i marken som sprutar upp hett vatten. (Eller är det kanske en strandad val, Denice? ;))


På eftermiddagen tog vi gondolen upp till en restaurang.


Buffébordet var helt fantastiskt. Jag önskar att jag hade tyckt om musslor, ostron, och andra snäckgrejer, att jag tålt räkor och kräftor. Tur det fanns himla god lax!




Min kalla tallrik. La ni märke till...


BLäckfisken? Usch. Jag åt en tentackel. Inte dåligt. Men jag klarade bara inte av det.

Kommentarer
Postat av: Mamma Carina

Vilken härlig buffé!!!! Önskar jag varit där och fått njuta med er, men jag kanske inte heller fixat det där med bläckfisken.....men sushin hade jag lätt grejat :)

kramar till er!

2011-04-16 @ 11:12:53
Postat av: Janne farsan

Det ser ut bubbla och koka över hela ön!

Maten ser verkligen god ut, men jag saknar bara sillen!!



Kramar på er!

2011-04-17 @ 13:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0