Utnyttjad.

Planen igår:
Eftermiddagsjobb 14-21 -> Hem och sova.

Verkligheten igår:

Eftermiddagsjobb -> Samtal från kompis:
Hon "Ska du med på fest?"
Jag "Näe, är alldeles för trött"
Hon "Jo men det ska du visst"
Jag "Okej då, men jag kör" -> Hemma 2.

Planen idag:
Eftermiddagsjobb 12-21 -> Hem och sova.

Verkligheten idag:
Eftermiddagsjobb -> Hem -> Annan kompis på fb chatten:
Hon "Ska du inte komma hit och vara med oss?"
Jag "Näe, är alldeles för trött"
Hon "Jo, men det ska du visst"
Jag "Okej då, jag tar med några filmer" -> Hemma?

Är jag världens mest lättövertygade människa?
Det känns ibland så. Och det känns som att andra vet det
och utnyttjar det.
Jag känner mig utnyttjad. På ett bra sätt.
För det är roligare att bli det än att inte bli det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0