Mardröm

Jag drömde att vi åkte till Nya Zeeland i natt.
Det var en otroliga känsla att komma dit!
Men det tog inte lång tid innan jag blev sur på Sandra.
Ibland kan jag bli lite sur på henne på riktigt, men
det är inget hon ska ta personligt, utan det är när mitt blodsocker ligger på minus.
Då kan jag bli en liten bitterfitta och kan snäsa till.
Men det här berodde inte på hunger. Jag blev sur på riktigt!
För ganska snabbt upptäckte jag att det var nu vi var där,
i maj/juni, då vintern börjar komma till dom.
När jag påpekade det  för Sandra så skrattade hon bara,
som att hon lurat med mig dit nu och inte förstod vad det var jag var så upprörd över.
Huvva vilken mardröm!

Efter att vi varit till Bjerka i höst och jobbat på slakteriet igen,
ska vi åka till Nya Zeeland.
Det är bestämt. Det är så det blir.
Jag har inte gått ut med det förut.
Jag har sagt att det är så jag tror att det blir,
eller att vi har en dröm om det.
Men det var inte sant.
Jag har vetat väldigt länge att Norge och Nya Zeeland kommer att bli av!
Vissa dagar går det åt många tanketimmar till Norge och NZ. Jag längtar så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0