Solfikande, bolltiggande och beachvolleyspelande.

Idag träffade jag Ylva vid Lejonströmsbron.
Vi gick ut på Rovön, fikade, solade och pratade.
Det har jag aldrig gjort med Ylva förut. Trevligt!
Och Rovön har jag aldrig varit på förut. Underligt!

Efter det gick jag runt på alla sportbutiker i staden och bad om att få en beachvolleyboll.
Inte till mig, utan till föreningen Kågebadets vänner. 2 stycken lyckades jag tjata till mig.
Eller nej, inte tjata till mig. Jag frågade snällt. På två av ställena sa dom snällt nej,
jag tackade ändå och gick vidare till nästa ställe.
Där frågade jag lika snällt och dom gav mig snällt en och jag tackade så mycket och gick vidare.
Tjata hade jag kunnat göra, men jag tycker inte om stämningen det skapar. Så jag lät bli.
Man kan ändå inte spela med mer än en boll åt gången.

Snart ska jag själv åka upp till Folkparken och spela lite beach.
Inte med volleyfolk, utan med annat folk. Det är roligt, på ett annat sätt än med volleyfolk bara.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0