Mig lurar du inte, solen!

Jag sitter och äter en sen lunch när mor min kommer in i köket i bikini.
"Oj" tänker jag, "superkvinnan" eftersom jag just tittat på termometern.
10.7 grader upplyste den mig om. Jag säger ingenting.
Sedan går hon ut genom ytterdörren (som sitter på solsidan av huset
så länge det är förmiddag, på eftermiddagen finns solen på baksidan av huset).
"Oohohohoho! Åh gud! Fy fan vad kallt!" säger mamma rysandes samtidigt som
hon kommer in igen med ytterdörren jagandes efter henne.
Jag fnissar.

Många av solens strålar har inte nått min kropp idag.
Jag var ut på altanen nyss. I hörnet, där vinden nästan inte kan komma åt en,
där var det skönt. Men ett steg ut tog den tag i mitt hår.
Ingen bra dag att njuta av solen på. Skönt, för det har jag heller inte gjort.
Dagen passar till att bryta trenden med att jogga på sena kvällen/natten.
Nu blir bra. Nog för att nätterna är väldigt vackra såhär års:







Ni får bortse från att jag tagit bilderna med mobilen och 
på en skakig hand efter en joggingtur, dessutom.
Ser ni lugnet och färgerna i bilderna?
Jag tror att det är det som gör att jag väljer att vid denna tidpunkt på dygnet motionera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0