La la la la la la la life is wonderful

Stoppar fötterna i de cerisrosa foppatofflorna.
Går ut i den blåsiga lördagsnatten, vars föregående kväll jag hade kunnat nyttja på ett bättre sätt än vad jag just gjort.
Sätter mig på trallen och lutar ryggen mot förrådsväggen.

Tittar på älven som rinner förbi.
Tittar på björklöven som fladdrar och på grenar som kraftigt böjs av vinden.
Tittar på lugnet som vilar över allt levande i mitt blickfång.

Tänker tankar som jag aldrig trodde att jag skulle tänka.
Tänker på det kommande året.
Tänker på framtiden.

Känner hur blodet ibland blir lika oroligt som ytvattnet i älven blir då grannens tvätt slår hårt i den ännu hårdare blåsten.
Känner längtan.
Känner saknad.


Kommer fram till att livet är lika ohejdbart som den
snart förbisvepande vinden kommer vara.



Kommentarer
Postat av: Ida

Hej Emelie! Massa pussar till dig

2010-06-27 @ 09:43:11
URL: http://enlitenida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0