Ner ner ner, nerför backen ner

Har suttit hos far min och väntat ett bra tag på att få rulla ner mot staden för att gå ut och jobba natt.
En natt i en vecka med 60 arbetstimmar. + 8 timmars ideelt arbete på fredag - hur tänkte jag då?
Det jag skulle komma till var att den känns lite malplacerad, men vad göra?

Ett lika långt tag till ska jag vänta. Kanske jag skippar cykelvägen ner längs e-fyran som tar mig till jobbet på 2-3 minuter beroende på om trafikljuset lyser grönt eller rött, och istället tar gångtunneln (undra om man (läs: jag) kan cykla nerför den? Nej förresten, blåmärket i ögat tar nog så ont.

Cykeln blir det i alla fall.
Gångtunneln skippar jag.
I alla fall med fötterna ovan trappsteg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0