Det är fest hos grannarna

En del andra grannar är också där.
Trots att jag tippar på att medelålder ligger på 15 år äldre än mig, så avundas jag dem.

Jag avundas dem för att de har chips och öl på en tisdag.
Jag avundas dem för att de har semster.
Jag avundas dem för att allt är så frid och fröjd, dom har hittat sin parter, fått sina barn och njuter nu av vuxenlivet.
Jag avundas de andra grannarna som bara går över gatan då festen är slut.

Jag vill också ha chips och öl.
Jag vill också ha semster.
Jag vill också att allt ska bli som man tänkt sig i framtiden.
Jag vill också gå till grannen på fest.

Men å andra sidan, jag har allt det, och mer därtill, framför mig!

Jag var väldigt nära på att börja packa väskan (eller väskorna) till Norge ikväll.
Jag bet mig i handen och sa strängt åt mig själv att skärpa mig.
Det är lite drygt 5 veckor kvar innan vi beger oss, men jag längtar så!


Nu ska jag till min Pevve och krama hejdå.
Hon påbörjar sin returresa till Nevada, USA imorgon.
Vi som skulle göra så mycket, ha så roligt i sommar.
Inte har vi hunnit det inte :(

Tiden går fort har jag hört någon säga. Jag håller med.
Alldeles snart går också jag till grannen på fest.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så sant så sant.. Jag vill oxå ha allt de där!

2010-07-28 @ 15:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0