Oh, we've got a long, long way to go, to get there, we'll get there

Dagen har inte varit så värd, eller jo kanske, men för mamma i så fall.
Klev upp efter 11 nångång (jag vet, jätteskönt :) och började städa huset.
Sen lagade jag middag åt oss. Fiskgratäng är underskattat!
Sedan renbäddning (<3!) och målande på bokhyllor.
Det börjar hända saker där nere i källaren nu.
Hyllorna är strax klara. Mamma har målat ena väggen i gillestugan
och från golv till tak inne i min blivande walk-in-closet.

Men det är mycket som återstår.
Golv ska läggas i garderoben, hyllor sättas upp och så in med allt som ska in.
Panelväggen ska sandpappras och panellackas i vitt.
Sen ska den andra "väv-väggen" målas.
Soffan ska få bli helsvart (just nu är den hälften röd, hälften svart).
Väggen som byggdes upp ska få sig tapeter (tror jag det blir).
En schenk ska målas om.
Sen massor mer säkert :P

Nu ska jag gå och äta en jättegod macka som mamma har gjort till mig.
När Kenneth kommer ska dom äta räkmacka!
Det tål inte jag. Är inte ett dugg avundsjuk :(
Bäst att jag skyndar mig i säng.
Mest för att jag ska jobba 07.00-21.00 imorgon,
men även för att slippa se dom mumsa på räkor.

Kommentarer
Postat av: Erika

Vad kul det låter att hålla på o måla o greja =D

2010-02-18 @ 18:14:50
URL: http://veeela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0