Back in Kuta with pictures from Gili

Vi är tillbaka på Bali.
I Kuta hamnade vi av alla ställen. Sist vi var här kände jag mig mest irriterad hela tiden över allt tutande och alla försäljare, taxichaufförer och gud vet vad som inte låter en gå en meter utan att de håller truten.
Men helt ärligt talat så är det faktiskt lite skönt att vara tillbaka i civilisationen igen. Allting känns helt plötsligt väldigt lyxigt igen. Mini marts var 100:e meter med något som man i alla fall kan kalla för utbud.

Men låt oss drömma oss tillbaka till Gili lite grann i alla fall! För skulle jag måsta välja ett av ställena så skulle det utan tvekan bli där jag skulle spendera mina dagar. Här är lite bilder därifran!


Med en glass bottom boat begav vi oss ut på en snorkeltur runt de tre Giliöarna.


Tobbe och Emelie


Sandra


Skärpan långt bort i horisonten, så går det när man ber någon annan ta kort...


Fruktstund har guld i mun!




Bilder från dagen därpå:


Dom kånkar och bär från och till båtarna dagarna i enda känns det som.


Fallen chocolate cake. INTE DÅLIGT!








Stor tydlig skylt på flygplatsen när man kom till landet som löd ungefär: "Tar ni med er knark in i landet DÖDAR vi er på plats!" (Det var då så det i alla fall kändes). Men Gili verkar vara ett undantag. Eller så är det så att bara de själva får tjäna pengar på sånt. Växer på Lombok berättade dom stolt.


De såldes på väldigt många restauranger!


Supercoolt sjörövarskepp (?) och megabläckfisk (?)


Och så tillbaka till Bali!

Läs även Emelie och Tobbes blogg!
wombathardsomsten.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0