Godiskrig i min hjärna

Svängde in på Ica Morön och skulle köpa Loka.
Blev så sjukt sugen på godis, eller kyckling, eller marinerade soltorkade tomater eller vad som helst.
Okej, ska jag vara helt ärligt så var det mest godis faktiskt.
Jag stod framför lösviktsgodiset ett tag. Ett bra tag. Säkert ett så pass långt tag att folk kan ha börjat fundera på vad jag höll på med egentligen.
Hårda godisar tänkte jag. De enda hårda som fanns var filidutter, och de är egentligen bara goda i början, sen tuggar jag sönder dem och tar en ny godis. Men de är fortfarande goda. En hård godis. En Filidutt.
Men så kom jag på hur pinsamt det skulle vara att komma till kassan med en godispåse som först skulle kännas helt tom innan den lilla gula kulan skulle upptäckas.
Nej, för pinsamt.
Och NEJ, så onödigt det vore. Så jag gick och hämtade en till Loka och skyndade snabbt ut därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0