ni får vänta tills imorgon

För internet går otroligt segt för tillfället, står bara och laddar på alla sidor jag har uppe.
Batteriet till min kamera hann inte ladda så himla mycket innan jag begav mig ner till stadens torg för att möta syster, så jag hann bara ta något enstaka kort innan den la av. Och nu går det inte att ladda upp någon bild, blir som aldrig klart. Men syster tog bilder, så jag ska  tjata till mig dom imorgon! Berättar mer om kvällen imorgon, tillsammans med tillhörande bilder.

Nu till någonting roligt!
Ibland, när jag känner för det tar jag på mig jackan och stoppar ner bilnycklarna i fickan.
Sätter mig i bilen och kör upp på vitberget eller upp på västra falkträsket för att sitta för mig själv och titta ut över staden.
Idag gjorde jag både och. Först åkte jag till V Falkträsket och såg staden lysa upp i mörkret från söder. Sen lade jag i friläget och började rulla ner för backen, tillslut tyckte jag att det gick lite för fort på den lilla enskilda vägen, och la in en växel och återtog kontrollen. Körde sedan genom staden och upp på vitberget för att kika på vyn norrifrån. Men jag klev inte ut ur bilen, för det var lite folk på verandan till restaurangen som ligger där uppe. Så jag sitter där i bilen och bara njuter av tystnaden och utsikten. Plötsligt öppnas då dörren och en man räcker fram pengar och frågar om han kan få åka med ner till Statoil. Jag hann nästan inte svara förrän han satt på passagerarsätet. Jag håller på att skriva ett sms just då, så jag fortsätter med det, då säger mannen "Kan du bara inte köra en liten bit så jag kommer bort från mina arbetskompisar?". Dom kan han inte ha tyckt särskilt mycket om! När han ska kliva ur bilen säger han "Sms:a nu inte samtidigt som du skriver!" Sen stängde han dörren och gick in på statoil. Jo, han var inte helt nykter.
Okej, roligt kanske det inte var. Men det är någonting som inte händer varje dag i alla fulla fall!

Kommentarer
Postat av: denice

haha, skön kommentar där i slutet. vilken lirare.

men vad gjorde du där? du är nog trots allt en "funderare"

2009-05-09 @ 11:48:00
URL: http://deniicemarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0