Tillbaka, med blandade kanslor.

Resan dit var en skumpande en pa 5 timmar. Vi akte genom bergen/savannen, varsta omvagen for att undvika poliserna langs vagen, bara det var lite orovackande. Resan tillbaka tog lika lang tid, trots att vi korde pa den vanliga vagen, det var bara det att det inte gick 140 i svangarna.
Trots detta, och att jag snart diagnostiserar mig sjalv med artros, sa var resan klart vart det hela. Allting som vi sag idag, bla konungarnas grav var saklart valdigt maktigt. Men det som jag kommer att komma ihag av resan till Luxor ar inte det. Jag kommer att minnas den bittra sanningen om hur det riktiga Egypten ser ut, om hur folk faktiskt lever sina liv lika fattigt och tragiskt dag ut och dag in. Samvetet ar pa botten nar man hela tiden bara maste ga forbi forsaljare och barn antingen skakandes pa huvudet eller forsoka undvika ogonkontakt. Skulle jag ge alla pengar som jag ville skulle jag sluta i samma sits som dom. Jag vill nastan bara glomma.

Men nu ska jag borja langta till imorgon och dra mig mot hotellrummet och sangen samt komma ihag att ladda kamerabatteriet!


Kommentarer
Postat av: Moa

2009-03-18 @ 08:42:17
URL: http://prickigt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaså känner du Tyson och Sonny? :) Han som äger dom heter Jocke Rönnmark:)

2009-03-18 @ 08:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0