1 Juni

JUNI ! ?
Varför går tiden så fort när man har växt klart? Det var inte alls länge sedan sommarloven kändes som betydligt längre än de drygt 2 månader som det faktiskt bara är. Nu har jag inte ens sommarlov. What happened?

Förövrigt så hade vi varmast här i Skellefteå i hela landet igår. Det var sommar så det bara sjöng om det. 28 grader i skuggan. I skuggan! Jag och Joanne tog på oss Shirts och T-shirt där vid 21-tiden och drog och spelade lite volleybasket med Fosse, William och Sam (och nej, det var inte ens lite kallt). Jag vann (fast Joanne egentligen)! Det lär upprepas någon gång under denna sommar, right? :)

Planerna är fler för denna sommar än dom någonsin tidigare har varit för en sommar, det gillas!
  • För det första jobb på Pantern, med ungefär 1/3 av tiden natt - så man kan njuta av de soliga dagarna lite mer!
  • Kör igång hårt med en roadtrip ner till huvudstaden som startar 08.00 nu på torsdag. Bruce Springsteen är det som spelar i Stadion på fredag, ja! Lördagen fylls med shopping, främst på söder och efter drottninggatan, på kvällen Grönan med en öl i handen (visst får man dricka en öl trots att det är Sveriges nationaldag? Grattis även till pappa denna dag, 50 år)!
  • Helgen därefter: Byske beach, som för tillfället ser ut att bli i just Byske som tidigare år. För ännu ligger det ingen sand på de nya planerna uppe på Folkparken (det helt klart roligaste med denna helg är att Tessan kommer hem!)
  • Följande helg inleds redan på torsdagen med premiär på Lanternan i Byske. Dagen därpå heter midsommarafton (som jag alltså är ledig på, precis som nyårs har jag heller aldrig festat på midsommar, får väl se om jag bryter den trenden)
  • Följande helg är det Stadsfesten för hela slanten. Jobbar lördag 13-21.30, men det ska inte få hindra mig från någonting!
  • Sen kommer vi till sommarens absoluta höjdpunkt! HULTFREDSFESTIVALEN! Hur och när vi åker är inte bestämt, men att vi gör det är ett som är säkert (trots att jag jobbar 7-15 torsdag och fredag, men det löser sig!) Det blir vi i kollektivet som åker ner (och förhoppningsvis någon fler) och ser bl.a Regina Spektor, Hello Saferide, The Killers, Kings of Leon, Anna Ternheim, The Sounds, Maia Hirasawa, Dead by April, Eric Hassle (nog för att man redan sett honom på stadsfetsen då, men ändå), Lenka, Lillasyster, Mando Diao, Melody Club, Lars Winnerbäck m.fl. GRYYYMT!
  • Helgen därpå (17-18/7) är det Trästocksfestivalen. Tyvärr jobbar jag fredagkväll och börjar väldigt tidigt på lördag. Men det ska jag också försöka slipa lite på, för Veronica Maggio spelar någon gång under helgen, och henne missar jag bara inte, sen att Miss Li och John ME kommer på trästocks gör ju inte det hela sämre!
Peace and Love har också varit på tal,
men även då jobbar jag,
så det förblir nog bara en dröm.
Det gör inte mig så mycket, för
den här sommaren kommer att bli den bästa..
NÅGONSIN!

Kommentarer
Postat av: martajnah

weeee! peace & love också!!! :D

2009-06-01 @ 22:28:06
URL: http://martajnah.blogg.se/
Postat av: martajnah

yes I do ; ) and thank you! ändå att jag har.

2009-06-02 @ 02:04:40
URL: http://martajnah.blogg.se/
Postat av: Joanne

hela den här helgen ska absolut upprepas! :)

2009-06-02 @ 15:23:25
URL: http://joannejonsson.blogg.se/
Postat av: Dietiststudenten

Bruce, Ternheim och Hultsfred under samma sommar. Jag förstår att du tycker det kommer bli underbart!

2009-06-03 @ 08:34:28
URL: http://dietiststudenten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0