Home sweet home?

Jag tycker verkligen inte om snö! Jag kan säga det hur många gånger som helst. Jag är nog en av de få (eller den enda?) i vårt lag som föredrar slask framför snö. För någon snö fanns det inte där nere, slask skulle jag inte hller säga att det var. Att det var blött kan jag hålla med om, duggade mest hela tiden, som om det var April. Det tycker jag om, för då är vintern förbi och snart är det sommar, och det är något jag gillar, gaaanska så mycket!

Stammis på arlanda har man också börjat bli, känns så i varje fall. Bättre det än på SJ i varje fall. Jag erkänner, tågresan ner var ingen hit. Jag säger att jag gillar tåg, det gör jag. Skitkul när man typ ska på SM, eller på klassresa i årskurs 9. Men inte när man ska upp och spela en allsvensk match. Tur för oss att vi är bortskämda och flyger :P

På tal om volleyboll, vi förlorade båda våra matcher i helgen. Men vi prestera mycket bättre än vad vi (eller läs jag, för jag kan bara tala för mig själv) trodde. Vi tog ett set från tabell 1:an Hylte (som inte förrän nu förlorat ett endaste set i allsvenskan), så det var strongt av oss, faktiskt ett av våra mål i helgen. Dagens match mot Halmstad (2:a i tabellen) trodde vi att vi kammat hem efter det att vi tagit 1:a och 2:a set. Personligen tror jag att det är just den tanken och känslan som gör att vi förlorar hela matchen. Vi är vana att vara överlägsna i div 1 Norra och inte behöva slita ihjäl oss för att stå som segrare. Vi kunde verkligen ha vunnit den matchen, och det är så suuurt! Men precis som vi vet och försöker intala oss själva så var det ändå jävligt bra gjort av oss. Halmstad ligger 2:a i tabellen efter Hylte och vi åkte ner med inställningen att försöka skaka dom och med ett mål att ta spräcka Hyltes nolla i förolorade set. Bra jobbat av oss! Men ändå... GAAAH!
Läs mer på hemsidan och bloggen.

Men jo, ändå skönt att vara hemma. Här finns det mer än ett ombyte att välja på, plats att förvara alla sina grejer på, LCHF-mat, dessutom slipper man hålla reda på när var man inte får och inte får bära med sig mer än 100 ml vätska. Sen är det ju också på hemmaplan vi vinner! :)

Till helgen är det den så kallade "spellediga helgen". Det är "bara" SM-kval till U21 på söndag i Umeå.
Det betyder: Woho! På fredag kan jag gör vaaad jag vill och vara vaken huuur länge jag vill - med gott samvete.

Nu lovar jag att jag ska krypa ner i kojs med min syster som även i helgen har varit katt-vakt. Det tycker hon är skittufft :} Lite läskigt bara att hon inte låser ytterdörren. Jag och Martina började skrika hejvilt när vi kom in genom dörren och konstaterade att "det måste vara någon här" eftersom dörren var olåst. Det var det också, en sovandes Denice med kudde över huvudet.

Sleep tight, I will ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0