Jag har bara mig själv att skylla

Om man vid klockan 11 har varit vaken längre än vad man sov under natten,
så är det rent ut sagt farligt att (enligt min erfarenhet) ens närma sig en säng under dagen.


Drygt att åka in till stan med mamma för att besöka tandläkaren i 2 minuter
och innan dess hämta min bil som jag knappt tog mig in i för den mer liknade en isbit än en bil.
Frös! (Inte så konstigt när man kan skymta hud genom det jag har på benen).
Efter tandläkaren började väntan på att mamma skulle handla klart, (hon skulle seanre lämna in sin bil och åka med mig hem) och just då kändes det som att hon krupit till Ica eftersom hon just kommit innanför dörrarna och att hon nu skulle kommma att handla i snigelfart.
Jag åker ner i Panterngaraget för att inte få köldskador.
När jag sitter där och skickar sms till Stina så dör radion i bilen.
Eller rättare sagt så dör batteriet.
Svordom.
Tillslut kommer mamma och så börjar vi, två kvinnor som är vana att ha en Jan-banan som hjälper oss med sånt här, att leta efter batteriet.
Det slutar med att vi måste ringa min far i alla fall.
Vet ni hur Pantergaraget ser ut så vet ni att det är ett h-vete att parkera där inne.
Pelare överallt.
Att jag hade parkerat som en kratta gjorde inte saken bättre när mamma skulle köra in sin bil bredvid min, snacka om att slicka plåt, backspegeln fick vikas in för att kablarna skulle nå, men vi lyckades!

Men jag klagar inte.
Nej, inte var jag bitter inte.
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/oZq6D6IjUlA&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/oZq6D6IjUlA&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0