Nu slipper ni mitt tjat om LCHF

Jag tror inte på den skiten längre.

Jag skojade. Skitkul, eller hur? :) LCHF är ingen "trend-diet", det är en livsstil som snart alla kommer att känna till.
Men ni slipper mitt tjat om LCHF på denna blogg (kanske, lovar ingenting)!
Jag har nämligen skapat två nya bloggar, om just LCHF. Identiska hittills, ska bara bestämma mig för vilken jag tycker bättre om. Båda har sina fördelar. Blogger är skitbra för det är så himla enkelt att förstå sig på. Men då kan man inte se besöksstatiskt, eller jo man kan, men då ligger den på bloggen, kände att jag inte ville det.
Passagen är skitbra på så vis, för då ser man antal besökare, plus hur dom hittade till min blogg.

Vilken tycker ni?
Blogger
eller
Passagen

Kommentarer
Postat av: Anonym

All zån där "kost/livsstils-skit" är just det... Allt det handlar om i slutändan är vad du gör av med... stoppar du i dig mat som skulle kunna hålla flera personer vid liv ja då kommre du gå upp för kroppen är konstruerad så att det den inte kan göra av med det försöker den lagra.... =P Vi i dagen samhälle stoppar i oss för mycket av ALLT... ;) så då vet du =P

2008-10-28 @ 20:32:26
Postat av: Pempan

Fel.

Allt det handlar om i slutändan är inte vad du gör av med, för du gör inte av med så mycket mer om du rör dig, men det låter ju bra, eller hur?

Allt det handlar om i slutändan är vad du stoppar i dig. Spelar heller ingen roll hur mycket. Eller om du äter överdrivet mycket proteiner och sen tränar som en galning kommer du ju att gå upp i vikt, men inte på grund av ökad fettmassa, utan muskelmassa.

2008-10-28 @ 20:51:01
URL: http://pempans.blogg.se/
Postat av: Torkel SNORKEL!!!!

Visste ni att man kan förbränna muskler?



Ja, det händer faktiskt när ni tränar. Nu menar jag inte på det vis att man förbränner för att sedan bygga upp, utan man kan alltså råka gå minus konstant fastän man tränar och äter protein.



Ni som inte äter LCHF och har gjort det sen flera månader tillbaka har hög risk för detta. För kolhydraterna gör så att muskler kan förbrännas, vilket ju kan tolkas som att de är ren smörja. Äter man få kolhydrater och har ställt om kroppen i ketos så är det väldigt svårt att bränna muskler. Därför ser man resultat mycket snabbare.



Men vem orkar väl ägna åtminstone 4 månader åt en besvärlig omställningsfas? ;)



(I do! I do!!)

2008-10-28 @ 23:46:37
Postat av: Anonym

Nä, det är helt sant... Du bryter ner musklerna under träningen för att sedan bygga upp de efteråt... DEt är därför man inte ska träna för ofta och äta proteiner under och efter träningen...

2008-10-29 @ 00:20:47
Postat av: Ronnie

för övrigt så tycker jag passage är snyggare och "bättre" :) Det är jag som skrivit de "anonyma inläggen" för den tog inte mitt namn av någon anledning

2008-10-29 @ 00:23:08
Postat av: Isabelle

jag tycker passagen är mycket bättre, och enklare. plus att den går mycket snabbare:)

2008-10-29 @ 17:11:49
URL: http://isaabelleee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0