Livet som arbetslös

är inte så mycket till liv.
Jag är redan less på att söka jobb, och jag har knappt börjat. Varför skulle den här jävla finanskrisen komma just nu!? USA kan döööö.
Men som så mycket annat är det väl bara att bita ihop.
Jobbet på Balder är typ bara att glömma, det är någon som är inLASad som blivit erbjuden jobbet nu. Jag hatar inlasade! Fast samtidigt önskar jag att jag vore en sån.
Och jag som verkligen laddad för en inflyttning i ett visst kollektiv, antar att det får vänta. K*K!

Jag är arbetslös!


Jag är inte så upprörd som jag låter. Eller jo, riktigt djupt där inne är jag det. Är lite småless på att bo hemma igen. Precis som det har sina fördelar har det också sina nackdelar, jag behöver inte dra dom nu, jag tror ni fattar.
Jag vill klara mig själv. Jag vill ha mitt eget hem. Jag vill vara vuxen. Eller barn. Inget mittimellan, det är jobbigt. Fast det är nu man ska leva livet! Konstigt egentligen, enkel matte: Har man inget liv, kan man inte leva det :P
Men trots allt är det skönt att veta att i slutändan bestämmer jag ändå allt själv, för på papperet är jag ju faktiskt vuxen. Jag skulle alltså kunna flytta ändå, fast jag inte har något jobb, men det vore ju inte så smart. Och jag är smart! Så jag får gott stanna här ett tag till.



Imorgon väntar ett besök på banken med personlig rådgivning. Vuxet eller vad!? Men jag har bara tänk gå dit, lyssna på vad dom har att säga och ta upp deras tid. Ska inte låta mig luras till någon pensionssparing eller något annat skit, för det är just vad det är. Orka pensionsspara, det är ju typ det onödigaste man gör. Spara pengar som man sedan måste skatta på igen för att få ut. Nej, då sover jag hellre på kronorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0