Ensam, fast inte

Det gick galant att somna idag, sov som en stock tills pappa kom och väckte mig när middagen var klar 17.30. Bordet var dukat finare än vanligt när det är dukat fint, och jag kunde inte komma på varför. Mamma och pappas bröllopsdag, javisst ja, det hade jag glömt. Svårt att komma ihåg deras nya bröllopsdag, känns som det alltid har varit som det är nu, fast jag vet att det inte har det.
Efter middagen tog jag en lång promenad med Sam inne i skogen. När jag gick där började jag fundera på om man skulle gå vilse, alltså verkligen vilse. Lite ensam man skulle känna sig då, och vad skulle man göra? Fortsätta gå typ, någongång måste man ju komma fram någonstans.
Nu sitter jag på jobbet och känner mig ensam, fast inte så ensam som om jag hade gått vilse, och inte så ensam som när jag är hemma, här är det ju mer folk. Enkel slutsats: jag inte ensam, det är bara det att jag är vaken och dom andra sover.

Jag försöker alltid sysselsätta mig med någonting på nätterna. Baka, läsa bok, baka, se film (fast det brukar inte gå så bra). Läsilet jag haft under sommaren, som jag brukar få då och då, har gått över. Men jag ska se till att läsa ut den bok jag börjat på, för annars är det som att jag har läst nästan hela boken i onödan. Nu är jag som ni kanske förstått inne i ett måla-tavlor-il. Så med mig ikväll tog jag den tavla som jag igår gjorde klart, en tom tavla, alla penslar och färg.  Jag tog med tavlan som är klar för jag kom på att den kanske inte är klar ändå. Hade tänkt grubbla på det inatt. Medan jag gör det ska jag börja på en ny tavla som ska gå i samma stil och som jag haft idén om ett bra tag. Ni får se sen :)

Shuffle: Damien Rice & Nina Simone - Be My Husband

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0