Stoppade av polisen

Det roligaste hände när vi hade kommit så långt som till Mo i Rana. Sandra frågar "Är det polisen som är bakom oss?" Jag tittar bak och säger "Neeej, det är bara några snubbar i reflexväst, och det är ju inte en polisbil direkt". Sandra börjar bli orolig och säger att dom blinkar med helljuset. "Seriöst" säger jag och vänder mig om och tittar igen. Försöker lugna, men märker efter ett tag att dom faktiskt blinkar åt oss. Konstigt, "dom har ju någon i baksätet i så fall". Sandra blir riktigt nervös, men jag säger att det inte är någon fara. Vi har inte kört för fort, har inte någon alkohol i blodet och inget knark på oss. Ingen fara! Dom fortsätter blinka och tillslut så kan vi svänga in på en sidogata. Jo, nog är det poliser alltid. 3 stycken hoppar ut och vi frågar varför dom stoppar oss. "För att ni såg misstänksamma ut" fick vi till svar. Mycket märkligt. Grabbarna i baksätet skyller på mig för att jag höll på och titta bakåt, men jag försvarar mig med att dom började följa efter oss och blinka innan jag ens hade uppmärksammat dom. Bara märkligt! Men kul (tyckte jag)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0