Feels like home, and I love it once again

Ännu en arbetsdag är över, och ute är det strålande solsken. Dom andra är ute och hoppar på trampolinen eller sparkar boll. Jag ska gå ut och joina dom, jag förberedde dagens middag igår då vi inte gjorde mycket alls. Smart drag av mig, annars hade jag varit tvungen att börja med den redan.

Känns nästan som att jag är på jobbet hemma. På dagarna dammsuger jag (dödsryckande fårkroppar förvisso) och på eftermiddagen lagar jag middag till mina stugkompisar.
Vi har gjort en liten deal med grabbarna. Jag lagar maten (eftersom jag tycker att det är så kul att laga mat, och för att pojkarna tycker så mycket om min mat), och grabbarna köper det som behöver mer än vad som redan finns. Jag och Sandra köpte med oss en hel del mat (alla torrvaror som behövs, och jag tog med allt jag hade i frysen) så det blir inte så mycket.
På så vis sparar vi alla pengar! Grabbarna går inte och köper ett hamburgertallrik varje dag, och jag och Sandra kommer inte behöva lägga ut mer pengar på mat än vad vi redan gjort.

Nej, nu ska jag gå ut och umgås och ha roligt med dom andra.
Imorgon jobbar vi bara halvdag, så då ska jag försöka hinna med en presentation med bilder av dom som bor i stugan plus några till som vi umgås med.

Adios!


Kommentarer
Postat av: Erika

Låter som en bra deal med maten tycker jag!

2010-09-09 @ 19:57:19
URL: http://cupcakekittie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0