3rd day in Bangkok and tonight we're leaving by train for Chiang Mai

3:e dagen i Bangkok är här. Fast det känns som dag 7. Minst.
I måndags landade vi kring 04.30 lokal tid på Bangkoks flygplats. Trötta var vi, men gick och la oss gjorde vi inte. Vi gick runt på Khao San Road, the #1 road för turister i Bangkok. Tillslut hittade vi ett hotell som dög, bytte om och gav oss ut för att hitta någonting att äta.
Men istället för det så stötte vi ihop med två Thailänska kvinnor som det slutade med att vi hängde med mer eller mindre hela dagen. Dom tog först med oss till ett litet tempel och lärde oss hur man hyllar Buddha. Sedan Vidare mot den stora guldbhuddan och de inglasade urnorna med rikare folks aska. Sen fick vi se floden i Bangkok, och därefter tog dom oss till Golden mountain och en marknad avsedd för thailändare.

Mellanlandning i Kiev

Landade på Thailands flygplats 04.30 lokal tid

I det första lilla templet

Andra templet med den stora guldbuddhan

Sandra och de två mycket vänliga thailändarna som tog med oss överallt

Marknaden vid Golden Mountain

300 trappsteg upp till toppen och templet

Nästan uppe!

Utsikt från toppen där templet var.

Dagen därpå, igår tisdag, klev vi upp kring 06.30 för att åka på floating market (som vi trodde var i Bangkok, men visade sig vara flera skumpiga mil ifrån Bangkok). Väl framme var det (trots att jag var trött som sjutton, frös som bara den och blev åksjuk) värt det då vi kom fram. Marknaden har blivit en turistgrej, men är från början en by där invånarna bor på flodskanten.
På aftonen begav vi oss mot Bangkoks mest besökta köpcenter. 8 våningar visade det sig vara. Hur stort och fint som helst. Tyvärr tog batteriet i kameran slut.

Ikväll går tåget mot Chaing Mai (14 timmar tar det) där vi ska spendera 2 nätter. Sedan bär det av vidare med Slow boat in i Laos med stopp i 3 städer/byar). Vi lever, mår och har det bra, men det är några saker vi inte fattar. Vi fattar inte att detta bara är 3:e dagen vi är här, vi fattar inte att vi inte ska ta ett plan hem till Sverige igen om någon vecka och vi fattar inte hur Bangkoks invånare kan leva i detta avgasmoln.